Épület törlés, megszüntetés

Mikor lehet szükség épület törlésre?

Épület törlésre abban az esetben lehet pl szükség, ha pl a telkét üres telekként (beépítetlen területként) szeretné értékesíteni, de az ingatlan-nyilvántartásban még szerepel az épület.

épület törlés

A 8/2018 (VI. 29.) AM rendelet 29. § (3) bekezdés szerint nem kell épületmegszüntetési vázrajzot készíteni, ha a földrészleten minden épület elbontásra kerül.

Az épület törlés folyamata

  1. Adja meg a települést és a helyrajzi számot
  2. Szerezze be az eredeti bontási engedély vagy kérjen hatósági bizonyítványt az önkormányzattól
  3. Ezek birtokában megrendeljük a földhivataltól a szükséges adatokat
  4. Egy önnel egyeztetett időpontban elvégezzük a terepszemlét és kitöltjük a szükséges nyomtatványokat
  5. Elkészítjük a műszaki dokumentációt és beadjuk a földhivatalba vizsgálatra
  6. A földhivatali vizsgálat után a földhivatal átvezeti a változást (törli az épületet)

Még valami?

Igen! Az épület megszüntetéshez szükségünk lesz még a jogerős bontási engedélyre vagy ha ilyen nincs akkor egy az építésügyi hatóság által kiállított hatósági bizonyítványra. Hatósági bizonyítványt az építésügyi hatóság a helyszíni szemle után adja ki. Az építésügyi hatóság által kiállított hatósági bizonyítvány illetéke 10 000 forint.