Épület törlés, megszüntetés
Mikor lehet szükség épület törlésre?
Épület törlésre abban az esetben lehet pl szükség, ha pl a telkét üres telekként (beépítetlen területként) szeretné értékesíteni, de az ingatlan-nyilvántartásban még szerepel az épület.
A 8/2018 (VI. 29.) AM rendelet 29. § (3) bekezdés szerint nem kell épületmegszüntetési vázrajzot készíteni, ha a földrészleten minden épület elbontásra kerül.
Az épület törlés folyamata
- Adja meg a települést és a helyrajzi számot
- Szerezze be az eredeti bontási engedély vagy kérjen hatósági bizonyítványt az önkormányzattól
- Ezek birtokában megrendeljük a földhivataltól a szükséges adatokat
- Egy önnel egyeztetett időpontban elvégezzük a terepszemlét és kitöltjük a szükséges nyomtatványokat
- Elkészítjük a műszaki dokumentációt és beadjuk a földhivatalba vizsgálatra
- A földhivatali vizsgálat után a földhivatal átvezeti a változást (törli az épületet)
Még valami?
Igen! Az épület megszüntetéshez szükségünk lesz még a jogerős bontási engedélyre vagy ha ilyen nincs akkor egy az építésügyi hatóság által kiállított hatósági bizonyítványra. Hatósági bizonyítványt az építésügyi hatóság a helyszíni szemle után adja ki. Az építésügyi hatóság által kiállított hatósági bizonyítvány illetéke 10 000 forint.